perjantai 4. joulukuuta 2015

Joulun taikaa

Mähän olen siis normaalisti jonkinasteinen jouluihminen. Varsinkin jos asuisin vanhassa (tai vaikka uudessakin) omakotitalossa hankien keskellä ja saisin viettää sukujoulua. Mutta tämä joulu on täysi poikkeus.
Ensinnäkin, me ei olla edes kotona jouluna. Aattona lähdetään lentelemään Helsingin suuntaan ja loput pyhät seilataankin merellä.
Toiseksi, mä en vieläkään asu omakotitalossa, joten siltäkään osin ei mätsää.
Kolmanneksi, meillä on tarkoitus muuttaa. Koska tässä meidän suhteessa ei ole edetty hitaasti, niin nyt olisi edessä muutto maalle. Tai ei nyt täysin maalle, pieneen kuntaan n. 30km Oulusta. Eli enää ei tule kesäisinkään pyöräiltyä työmatkoja. Ja malttoihan tuo mies nyt jo muutaman kuukauden asua pois tuolta kotikunnastaan.

Muuton laukaisi se, että tämä nykyinen asunto sijaitsee mun näkökulmasta liian lähellä eksää ja on muutenkin tavallaan mun sinkkukoti. Mies toki on tuonut tänne tavaroitaan ja haluan, että hän tuntee olonsa kotoisaksi, mutta niin ei vaan silti ole. Mies taas haluaisi asunnon maantasalta (nykyinen on luhtitalon toisessa kerroksessa) sekä sauna pitäisi olla. Noh, nyt me sitten muutetaan saunalliseen rivariasuntoon.

Muutto tapahtuu niinkin rivakkaan tahtiin, että viimeinen päivä käytiin katsomassa ko. asuntoa ja päätettiin ottaa se. Avaimet saadaan reilu viikon kuluttua ja mielellään ennen joulua tämä asunto olisi tyhjä. Ahdistus on pakkaamisen suhteen iskenyt niin voimalliseksi, että olen surutta tässä heittänyt pois tavaroita, joita en tarvitse. Tähän saakka niitä tullut kuljetettua mukana.
Onneksi mä olen saanut tehtyä diilin, että mun ei tarvitse juurikaan kantaa mitään. Mä vaan pakkaan ja puran. Ja mitä ilmeisemmin siivoan. Hienointa kuitenkin tässä diilissä on se, että mä siis saan päättää mihin mitäkin tulee meidän tulevassa kodissa ;)

Ei kommentteja: