lauantai 20. toukokuuta 2017

Ahdistus!

Viime viikolla se iski. Nimittäin se tieto siitä, että tuo mahassa potkiva tyyppi pitää saada loppukesästä uloskin ja sen jälkeen mikään ei sitten olekaan enää ennallaan. Ja tämän ahdistuksen laukaisi itseasiassa se, että nyt on tullut tässä kuussa hankittua minitypille vaatteita ja tavaroita.

Okei, ne vaatteet on ihan kivoja ja söpöjäkin. Varsinkin ne ihan vastasyntyneen kokoiset. Mutta mistä ihmeestä sitä ihminen voi tietää kuinka paljon mitäkin tarvitsee ja minkälaista? Onhan mulla siis ajatus asiasta, mutta silti.

Pinnasänky on ollut koottuna jo jonkin aikaa makkarissa vaikka yritin miestä toppuutella sen kasaamisen suhteen. Mutta ei, tuo halusi sen kokonaiseksi. Noh, on siinä se hyvä puoli, että sinne voi kasata sitten tätä kaikkea muuta sälää. Tosin en sitten tiiä minne se vauva saadaan mahtumaan?

Tänään sitten mennäänkin ahdistumaan vaunuostoksille. Onneksi vaihtoehtoja ei ole kuin yhdet, sillä päädyin hankkimaan käytetyt vaunut. En yhden lapsen vuoksi aio maksaa tuhatta euroa vaunuista. Eikä mulla sellaisia summia kyllä olisikaan. Jospa nuo nyt olisivat riittävän hyvät. Nimittäin mun silmää särkee sellaiset perusvaunut, kaikki tietää? Ei, mä en sellaisia halua. Ja muutama muukin kriteeri mulla tietty oli, mm. autoon mahtuminen kasattuna sekä turvakaukalon kiinnitysmahdolisuus.

Ei ole helppoa tää elämä! Jo se, että tietää sen muuttuvan lopullisesti tuossa muutaman kuukauden sisään, niin pitäisi osata vielä ostella vaikka ja minkälaista sälää.

Äitiyspakkauksen hakeminen ja avaaminen eilen sai tän asian tuntumaan vielä pikkasen enemmän todelliselta. Eli jos kaikki menee hyvin, niin näköjään musta tulee lapsellinen ihminen.

2 kommenttia:

Tiina kirjoitti...

Kyllä se siitä. :)
Ja onneksi kaupat on auki sen lapsen syntymän jälkeenkin.

Mimmu kirjoitti...

Siinä oot Tiina oikeassa, ne kaupat on tosiaan auki. :) Mä tosin yritän olla ekologinen näitten isompien hankintojen suhteen eli vaunut, sänky ja suurin osa vaatteistakin. Haluan ne käytettynä ja samalla säästän rahaa. Ja mielestäni oon melko edullisesti päässyt tähän mennessä, paljoa ei enää puutu (kaiketi?) ja rahaakin on mennyt ehkä 250€. Jei! Hyvä minä!