tiistai 22. syyskuuta 2009

Vihaan hammaslääkäriäni

Mulla on kahdella viimeisellä käynnillä ollut sama hammaslääkäri ja eilen tuli sellainen tunne, että se ei oikein pidä musta. Ensinnäkin se yritti aloittaa poraamisen ilman puudutetta vaikka mut on joka kerta puudutettu, paitsi jos on sorkittu juurihoidettua hammasta. Ehdin sanomaan, että haluan todellakin puudutteen. No puudute annettiin, sen jälkeen hiottiin yhtä hammasta ja siinä samalla se tyyppi tietenkin pesi mun naaman, kun turhahan sitä poraa on sammuttaa sen jälkeen heti kun se terä irtoaa hampaasta.

Kun sitten alettiin poraamaan väliaikaista paikkaa irti, ei se haittaa vaikka pora vähän lipsahtaa ikeneen tai piikki huuleen, puudutettu se kuitenkin on. 

Ja koska hampaaseen laitetaan lääkepaikka, niin mitä sitä suotta laittaa sen päälle kokonaista väliaikaista paikkaa, kun sehän otetaan jo kolmen kuukauden päästä pois. Ei ketään voi haitata iso kolo kahden hampaan välissä.

Ja sillä peilillähän saa repiä niin paljon suuta auki, että suunpieleen tulee myöskin haava ja poskeen sisäpuolelle samoin.

Että tällaista. Kaikki varmaan arvaavat, että mä haluan silloin kolmen kuukauden päästä eri lääkärin!

8 kommenttia:

Hehkuvainen kirjoitti...

Kauheaa kidutusta :(. Mulla on ihanan helläkätinen hammaslääkäri. Suupielet nyt väkisinkin venyy, mutta ei ole koskaan tuntunut väkivaltaiselta se käsittely.

Mimmu kirjoitti...

Hehku: Ei mullakaan ennen tota mieslääkäriä ole ollut noin paljon vammoja suussa. Se tunki sen puudutuspiikinkin hirveän syvälle, mua sattuu vieläkin poskeen aivan älyttömästi. :( Mä haluan sen huonosti suomea puhuvan venäjältä tulleen naishammaslääkärin takaisin!

Henu kirjoitti...

Hui kamalaa, älä avaa seuraavalla kerralla suuta ollenkaan, jos se on taas sama lekuri...

Tiina kirjoitti...

Kuulostaa kunnalliselta. Tuossapa syy, miksen ole käynyt kuin yksityisellä hammaslääkärillä sen jälkeen, kun siitä joutui alkaa itse maksamaan.

Yliopisto-opiskelun parhaita puolia on ehdottomasti yths. En ole missään hammaslääkärissä saanut niin ihanaa palvelua kuin siellä. :)

Mimmu kirjoitti...

Henu: Mä vaadin seuraavaa aikaa varatessani eri hammaslääkärin. Pitää painaa vain tämän nimi mieleen, niin voi sanoa, että ei tuota.

Tiina: Kävisin mäkin yksityisellä, mutta tämän hetken rahatilanne ei anna myöden ja kun tietty taho ei korvaa niitä yksityisen kuluja, julkisen kulut korvaa.

Tiina kirjoitti...

Se on kyllä ihan totta, yksityisestä ei saa kuin sen kela-korvauksen. Jos on paljon hommaa, niin kyllä se tulee kalliiksi.

Anonyymi kirjoitti...

Tuttu tunne , ku sanoit et tuli sellainen tunne etei hän pidä susta :/

Mimmu kirjoitti...

Annyyavicky: Mä todellakin toivon, että tuon hammaslääkärin ongelma oli vain se, että mä en miellyttänyt. Sillä sääli, jos kaikkia potilaita kohdellaan noin. :(