sunnuntai 26. lokakuuta 2008

Omituisia tapoja

Sirenita haastoi listaamaan omituisia tapojani (onko mulla sellaisia?). Säännöt menevät näin...

"Paljastan viisi omituista tapaani. Tämän jälkeen valitsen seuraavat viisi ihmistä, jotka haastan tekemään saman perästä. Heidän tulee myös kirjoittaa nämä säännöt merkintäänsä. Linkitän haastamani ihmiset tämän merkinnän loppuun ja käyn ilmoittamassa heidän kommenttilaatikkoihinsa haasteesta ja tästä merkinnästä."

1. Pidän papereiden järjestelemisestä. Nautin kun saan käsiini ison nipun paperia (esim maksettuja laskuja, säilytettäviä kuitteja yms) ja saan laittaa ne omiin kasoihinsa. Tässä on kuitenkin sellainen mutta, että mulla on myös pahana tapana kerätä niitä papereita nippuihin ympäri kämppää. Nytkin tietokonepöydällä on kasa maksettuja ja maksamattomia laskuja siistissä pinossa. Sen aina sitten plärään läpi kun alan maksamaan.

2. Mulla on tapana tyhjennellä rahakukkaroa (siis todellakin kukkaro, Marimekon pussukka) säännöllisesti muutamia kertoja viikossa. Otan sieltä pois kuitit sekä 5- ja 10-senttiset. Joskus jopa 20-senttiset.

3. Jos nukun yksin, nukun ainoastaan pikkareissa. Toisen vieressä nukkuessani (siis miehenikin) päälläni on yleensä myös toppi. Tottakai poikkeuksiakin sattuu, mutta tarkoitan nyt ihan normaalia nukkumaanmenoa.

4. Mua ärsyttää todella paljon, jos kuivauskaapissa astiat ovat ns väärässä järjestyksessä. Tämä järjestys ei ole mitenkään universaali. Esim itselläni kahvikupit ovat kuivauskaapin oikeassa reunassa kun taas vanhempieni luona vasemmalla. Jos ne olisivat jommassa kummassa toisin päin, olisin hämilläni. Siksi mua ärsyttääkin miehen luona tiskata, kun siellä saattaa olla rivi mukeja, rivi laseja ja taas rypäs mukeja ja laseja sekaisin. Aivan sama lautasten suhteen. Isot lautaset mun luona oikealla, pienet vasemmalla ja aivan vasemmalla kaikenmoinen sälä (raastimet yms). Miehen luona noillekkaan ei ole siellä kuivauskaapissa järjestystä.

5. Pidän siisteydestä, mutta harvemmin kotini on siinä kunnossa, että sinne voisi yllätysvieraita päästää. Ja harvemmin näitä tuleekaan. Siivoan aina jonkin verran kun tiedän, että joku on tulossa. Ainakin kerään vaatteeni ruokapöydän tuoleilta pois.

Ja haasteen saavat... Tattadaa

- Mymskä

- Henu

- Delilah

- Neiti O.

- Minh

Olette haastetut.

9 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

No hmm, ehkä minä nyt sitten tästä sain rohkaisua, että minun kummat tapani ovat myös monen muun kummia tapoja. En ole 'the only gay in the village' :DDD

Nyt itse asiassa sain oikein lisäpuhtia, että minäpäs teen tämän! Täytyy vaan tovi mietiskellä semmosia tapoja, mitä voisi paljastaa. Kiitos haasteesta siis :D

Maria kirjoitti...

Khhäähh. Olen joskus tehnyt tämän, mutta siinä piti kertoa kuusi omituisuuttaan. Saanko käyttää sitä..? ;)

Mimmu kirjoitti...

Delilah: Odotellessa :)

Mymskä: Et saa :D Ei mitään helpotuksia kenellekkään.

Anonyymi kirjoitti...

Hihii, mulla on taipumuksia tuohon tiskikaappiomituisuuteen kanssa! :D

Henu kirjoitti...

Jaiks :S

minh kirjoitti...

Apuuuuva! En minä ole omituinen! Kaikki tapani ja tottumukseni ovat järkeenkäypiä ja rationaalisia. Mutta muistan kuitenkin tehneeni tämän meemin vanhassa blogissa joskus, joten ehkä minä jotain keksin...
Kiitos haasteesta!
-minh-
P.S. Nyt muuten lisään sinut listalleni, koska olen ollut tekemässä sitä sata kertaa ja aina se on joko jäänyt tai netti tai kone on tökkinyt. Nyt perkele!

Mimmu kirjoitti...

Minja: Meissä on pelottavan paljon samaa.. :D

Henu: Böööö!

Minh: Sun pitää sitten kertoa niitä tapoja, mihin tulee pisimmät perustelut niiden järkeenkäypyydelle.

Anonyymi kirjoitti...

Hiih! Mä olen pikkuhiljaa alkanut vieroittaa itseäni tosta tiskikaappiominaisuudesta. Tosin en vielä onnistu kuin alimman ritilän vasemman reunan säläosaston kanssa. Se voi jo olla sekainen. Vähän. :D

Mimmu kirjoitti...

EIH! Ei siitä tiskikaappiomituisuudesta saa päästä eroon. :D