maanantai 30. kesäkuuta 2008

Okei....

Mä olen muuten aika ilkeä ihminen. Mulla on salainen puhelinnumero sekä markkinointikielto. Silti aina joskus jostain vanhoista tiedoista mun numero on ongittu ja jotkut lehtimyyjät soittavat. Tänäänkin. Vastasin vaikka näin numeron olevan tuntematon ja melkein 99 % varmuudella tiesin soittajan kauppaavan jotain.

-Mimmu
- No se ja se täältä lehdestä hei! Olet ollut meillä hyvä tilaaja ja nyt meillä olisi tarjota teille plaaplaa pälä pälä. Että mikäs lehti teitä nyt sitten kiinnostaisi?
- Mulla on markkinointikielto.
- Ahaa. Kiitos hei.

Mä saan tuosta aina jotain sairasta tyydytystä kun saan sanoa nuo kolme sanaa sen jälkeen kun toinen on papattanut noin puoli minuuttia suoraan paperista luettua spiikkiä.

Kerran eräs poika meni todella vaikeaksi kun sanoin nuo sanat. Hän selitti siellä, että mistä numerot ovat tulleet. Kun sanoin, etten ole tilannut ko. lehteä tai kyseisen lehtifirman lehtiä koskaan joten kyseinen numero ei heillä voi oikeasti edes olla ja eikö heillä ajeta soitettavia numeroita Robinsson-listan läpi, meni poika sanattomaksi, kun huomasi hiljaisuuden, koetti selittää jotain mistä en ottanut selvää. :)

Olen itse tehnyt vastaavaa työtä, joten ilkeä en kuitenkaan ole eli en koskaan sano pahasti kenellekkään, mutta osaan olla aika dominoiva puheluissa. Yleensä se olen minä, joka tuollaset puhelut päättää. Kuten myös silloin, jos soitan asiakaspalveluun. Sielläkin saatetaan välillä mennä sanattomaksi, kun tajuan kysyä jotain asiaa, mitä ei yleensä kukaan kysy.

4 kommenttia:

Wille kirjoitti...

Kyllä sitä helposti itsekin menee (varsinkin alussa) sanattomaksi kun galluppeja tekee. Nimenomaan silloin kun ei oikeasti tiedä vastausta kun joku kysyy jotain vaikeaa. Ja vaikka miten yrittää esittää asian niin että se ei kuulostaisi suoraan paperista luetulta niin ei sitä voi kokonaan välttää kun joskus on vaan kysyttävä täsmälleen niin kuin siinä lukee. Harvoin minä enää kuitenkaan lukkoon menen vaikka olisi millainen haastateltava. Kyllä tuohonkin työhön vaan oppii.

Mimmu kirjoitti...

Tottahan se on. Ja siinä on sekin,että kun tekee sitä samaa juttua pidempään, niin sitä alkaa kuulostamaan monotoniselle joka tapauksessa.

Ja se on totta, että kyllä siihenkin työhön oppii.

Tiina kirjoitti...

No ei oo kivaa kyllä. Onko se ukko nyt tyhmä kuin vasemman käden saapas, vai hä...

Monesti niille lehtikauppiaille ei edes saa sanaa väliin ennen kuin ovat selittäneet viisi minuuttia asiaansa.

Mimmu kirjoitti...

Se taitaa olla vasemman jalan lapanen se tyyppi. Ihan kiva tyyppinä, mutta ei vaan tajua.